At 12/31/05 08:04 PM, Frostbreath wrote:
Näe. Måste jag vara medlem någonstans?
Nej, du måste inte vara medlem. Du får helt enkelt inte privilegiet att bära den bilden bara för att du blivit medlem någonstans.
Hur som helst, mitt nyårsfirande började rätt hektiskt och fick kuta till tåget för att hinna in till Sollentuna station (Som ligger längre in mot City, mötte den kolla finnen från Samhällskunskapen och det visade sig att han skulle till samma fest som jag skulle till senare på kvällen.
Aja, efter att ha varit och förkrökat (Rättare sagt, mina polare kröka, jag ville komma iväg till själva festen).
Vi kommer på bussen iaf som ska ta oss till festen då, fullt med folk och förvånadsvärt många som man känner. Vid varje inbromsning så hör man klangande 70:isar i hela bussen och jag och två polare sjunger visor för full hals. Det var grymt kul! =P
Iaf, kom fram till festen och träffar en polare ur FBU (Frivillig Befälsutbildning) och han säger att om jag inte kommer in ska jag säga att han slår dem.
Aja, jag hade skit kul under kvällen, polarn från FBU fyllde 20 på tolvslaget så fick gratta honom och så. Det var minst 100 pers på festen, troligtivs över 120 stycken.
Sen helt plötsligt när jag firar med lite polare så kommer en kompis till mig med spyor över hela sig och helt borta med tre kompisar som försöker få ned honom på en stol.
Han var rätt aggressiv och fick springa och hämta polarn från FBU som är kraftigt byggd.
Sen vart han medvetslös och jag fick ringa ambulans och en förälder kom dit med bil vilken han fick ligga i och få värme medans (Förutom min jacka som jag lånade ut), fick göra framstupa-sidoläge på honom och bära honom in i bilen och snacka med ambulanspersonal, hjälpa folk minst tre år äldre än mig att komma inomhus.
Fick prata med de som chockades utav händelsen att ena polarn blev medvetslös och få på dem varmare kläder. Förhindrade två slagsmål och ush ja.
Fick några att sluta dricka innan de fått för mycket i sig, övertala några att inte köra hem i deras tillstånd, puttade upp en taxi ur ett dike, släpa in en snubbe som sprang runt utan skor, fick springa och rikta om raketer som tänts på och hade oroväckande skjutriktningar, tog hand om vänners mobiler, leta rätt på grejer åt folk och allt möjligt jävla skit.
Aja, det var en rätt upplevelserik natt...