00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

TechnicowArts just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Swedish People Club

131,573 Views | 2,932 Replies
New Topic

Response to Swedish People Club 2006-05-09 11:43:55

At 5/9/06 03:57 AM, Barbeq wrote:
At 5/8/06 04:53 PM, Barbeq wrote: "Servern på www.flashgem.com svarar inte."
Men nu gör den det :D

Det var nog bara någon tillfällig grej. =)

At 5/9/06 10:10 AM, Grodguden wrote: Sådärja. Så var man level 2. Bättre än 1 iallafall.

Livet börjar inte förrän man är level 18. (Gick upp idag!)

Response to Swedish People Club 2006-05-09 11:51:24

At 5/9/06 11:43 AM, Asvegren wrote: Livet börjar inte förrän man är level 18. (Gick upp idag!)

Det är rätt stort, grattis =)

Själv så undrar jag lite om jag någonsin kommer att hamna på lvl 18, det känns så sjukt avlägset =/

Response to Swedish People Club 2006-05-09 14:19:46

At 5/8/06 04:53 PM, Barbeq wrote: Bluääää, poäng är jobbigt... slösa energin på att massproducera flash spel/filmer istället :P

Jag hade tänkt att göra det när jag börjar gymnasiet, för det jag valt så lär man sig att hantera Flash bättre ^^

At 5/9/06 11:51 AM, Knudsen wrote: Själv så undrar jag lite om jag någonsin kommer att hamna på lvl 18, det känns så sjukt avlägset =/

Det kommer att ta dig 3 år, 2 månader och 16 dagar för dig att nå level 18 :)

själv kommer det bara att ta mig 2 år, 3 månader och 10 dagar för mig att ta mig till level 18

Response to Swedish People Club 2006-05-09 14:44:35

At 5/9/06 02:19 PM, Frostbreath wrote:
At 5/8/06 04:53 PM, Barbeq wrote: Bluääää, poäng är jobbigt... slösa energin på att massproducera flash spel/filmer istället :P
Jag hade tänkt att göra det när jag börjar gymnasiet, för det jag valt så lär man sig att hantera Flash bättre ^^

media? eller någon sorts animations blaa linje?

Response to Swedish People Club 2006-05-09 14:55:21

At 5/9/06 02:44 PM, Barbeq wrote: media? eller någon sorts animations blaa linje?

Teknik faktiskt. Jag vet inte varför, men det är säkert för att det har med datorer och göra ;)

Response to Swedish People Club 2006-05-09 14:58:50

At 5/9/06 02:19 PM, Frostbreath wrote: Jag hade tänkt att göra det när jag börjar gymnasiet, för det jag valt så lär man sig att hantera Flash bättre ^^

Äsch, det är bara ursäkter! Du kan vara bra på Flash om du vill, det har inte med ditt gymnasieval att göra. Sätt igång nu, du blir bättre ju mer du övar! :) Jag gillar den filmen du har, den visar potential.

Jämför bara mig och Andersson, vi skiljer ju rätt tydligt vad gäller kunskaper i Flash. Dock är det Andersson som går media och inte jag.

Testar att posta i FireFox, förhoppningsvis blir det inte ckuffed up.

Response to Swedish People Club 2006-05-09 15:23:46

At 5/9/06 02:58 PM, Asvegren wrote: Jämför bara mig och Andersson, vi skiljer ju rätt tydligt vad gäller kunskaper i Flash. Dock är det Andersson som går media och inte jag.

Haha, jo jävligt sant. Dock måste jag ju säga att det där skräpet jag har i Portalen är riktigt jävla dåligt och inte alls något i höjd med det jag annars gjort (Dock är det andra oavslutade projekt).

Hursomhelst, min inriktning är grafisk design, så jag är mer utav en Photoshop-tölp. Appropå det så har jag en redovisning imorgon utav mitt senaste projekt i skolan; att fixa den grafiska biten till ett Iron Maiden album (Fick välja vilket band vi ville).

Aja, för att dock överraska er så ska jag säga att jag faktiskt vet mer än min graflärare om Flash, och att jag fick hålla några genomgångar för klassen då de (eller rättare sagt, vi) skulle få lära oss vissa saker.

Vi har dock en annan graflärare som jag anar är bättre än mig på Flash, men det är trotsallt bara något jag snappat upp grunderna utav, och jag klarar mig som det är.

Response to Swedish People Club 2006-05-09 15:37:23

At 5/9/06 03:23 PM, Andersson wrote: Aja, för att dock överraska er så ska jag säga att jag faktiskt vet mer än min graflärare om Flash, och att jag fick hålla några genomgångar för klassen då de (eller rättare sagt, vi) skulle få lära oss vissa saker.

Det överraskar mig inte, de som lär ut Flash instruerar i hur man använder tweens och som bäst actions som goto. Jag hade lätt kunnat jobba som Flashlärare, fast jag kanske är lite bristfällig i pedagogiken XD

Response to Swedish People Club 2006-05-09 15:46:42

At 5/9/06 02:55 PM, Frostbreath wrote:
At 5/9/06 02:44 PM, Barbeq wrote: media? eller någon sorts animations blaa linje?
Teknik faktiskt. Jag vet inte varför, men det är säkert för att det har med datorer och göra ;)

teknik, Lär dom ut flash? Jag som trodde att man bara fick räkna ut formerna på massa saker och räkna en hel del matte i teknik, därför valde jag flumm linjen media så klart :P.

Andersson förstår säkert vad jag menar...

Response to Swedish People Club 2006-05-09 16:08:34

At 5/9/06 03:37 PM, Asvegren wrote: Jag hade lätt kunnat jobba som Flashlärare, fast jag kanske är lite bristfällig i pedagogiken XD

*harkel* som din elev i både matte och kemi kan jag väl hålla med dig litegrann där - du hade kunnat slipa upp lite på pedagogiken (A) Lägg dock märke till "lite", för hemsk är du absolut inte ;-)

Response to Swedish People Club 2006-05-09 16:40:00

At 5/9/06 03:46 PM, Barbeq wrote: Andersson förstår säkert vad jag menar...

Hm, så flummigt är det egentligen inte. Eller, stundvis. Men stundvis är det även väldigt krävande.

Det beror iförsig helt på vilken lärare man har, har jag märkt.

Några i min klass skulle fixa en film till lunchbion (Ja, vi har en biosalong i vår skola där eleverna får visa sina filmer på fredagens lunch vilken är under två tillfällen, halv tolv och halv ett (Appropå det var kungen och besökte Rudbeck (gymnasiet jag går på) och såg även på någon elevfilm i biosalongen, så sedan dess kallar dem den för "Kungliga Biografen", vilket jag anser mupp)) och deras film utspelade sig mycket i rymdskepp och i närheten utav rymdskepp.

Snubben jag känner bäst stod för 3D-grafiken och 3D-animeringarna så han hade det jävligt tufft; grafiken var jävligt bra!

Hursomhelst, hans arbetsschema var väl ungefär fyra timmars sömn varannan dag under mer än en veckas tid.

Flum? Nja...

Övertrötthet? Ja.

Response to Swedish People Club 2006-05-09 16:59:09

At 5/9/06 04:40 PM, Andersson wrote: Hm, så flummigt är det egentligen inte. Eller, stundvis. Men stundvis är det även väldigt krävande.

Hur kommer det sig att du valde media? =)

Response to Swedish People Club 2006-05-09 17:48:24

At 5/9/06 04:59 PM, Knudsen wrote: Hur kommer det sig att du valde media? =)

För att jag älskar kreativitet.

Det stod emellan media, sam och teknik. Sökte alla, kom in på alla, valde media.

Nja, jag vet inte. Nöjd med mitt val helt enkelt.

Response to Swedish People Club 2006-05-10 02:39:06

At 5/9/06 02:58 PM, Asvegren wrote: Äsch, det är bara ursäkter! Du kan vara bra på Flash om du vill, det har inte med ditt gymnasieval att göra. Sätt igång nu, du blir bättre ju mer du övar! :) Jag gillar den filmen du har, den visar potential.

Lol. Jo, jag vet. Det är bara det att jag tröttnar å så fort när jag väl börjat på någonting. Men fan, nån gång måste det ju då :P

Åh, och tack.

At 5/9/06 03:46 PM, Barbeq wrote: teknik, Lär dom ut flash? Jag som trodde att man bara fick räkna ut formerna på massa saker och räkna en hel del matte i teknik, därför valde jag flumm linjen media så klart :P.

När jag var där så sa dom ''Och för dom som är riktigt insatta, så har vi den senaste versionen av Flash, Photoshop, Fireworks, Illustrator m.m'' Så jag antar att man får iallafall använda sig av det :)

Jag var och kollade på öppet hus på medialinjen, och tyckte att det var botten. Intresserade mig inte alls :P

Response to Swedish People Club 2006-05-10 08:08:20

At 5/10/06 02:39 AM, Frostbreath wrote: När jag var där så sa dom ''Och för dom som är riktigt insatta, så har vi den senaste versionen av Flash, Photoshop, Fireworks, Illustrator m.m'' Så jag antar att man får iallafall använda sig av det :)

Blööö, bara vi som bor på landet får räkna matte ;~(

Response to Swedish People Club 2006-05-10 13:34:30

At 5/10/06 08:08 AM, Barbeq wrote: Blööö, bara vi som bor på landet får räkna matte ;~(

Vilket i sig inte är helt öken. Och på landet i vilken stad?

Response to Swedish People Club 2006-05-10 13:43:00

10 mil utanför göteborg (Alingsås)

Response to Swedish People Club 2006-05-10 15:52:07

At 5/10/06 08:08 AM, Barbeq wrote: Blööö, bara vi som bor på landet får räkna matte ;~(

Teknikerna på gymnasiet där jag går får räkna en massa matte också. Fast de har iförsig en massa andra sköna saker som programmering, webbdesign, datorkommunikation och sådana saker.

Heh, iförsig kan ju jag också ta de ämnena, tog en del "teknikprograms-ämnen" också. =P

Response to Swedish People Club 2006-05-10 15:57:11

At 5/10/06 03:52 PM, Andersson wrote: Teknikerna på gymnasiet där jag går får räkna en massa matte också. Fast de har iförsig en massa andra sköna saker som programmering, webbdesign, datorkommunikation och sådana saker.

Det får väl EL också? Fast el och teknik får ju välja vilka ämne de skall fördjupa sig i trean...

Response to Swedish People Club 2006-05-10 16:11:38

At 5/10/06 02:39 AM, Frostbreath wrote: När jag var där så sa dom ''Och för dom som är riktigt insatta, så har vi den senaste versionen av Flash, Photoshop, Fireworks, Illustrator m.m'' Så jag antar att man får iallafall använda sig av det :)

Hoppas att de inte lurades bara - vi har också alla de senaste versionerna av whatever - betyder dock aldrig att vi använt dem :/

Response to Swedish People Club 2006-05-10 17:45:26

At 5/10/06 03:57 PM, Barbeq wrote: Det får väl EL också? Fast el och teknik får ju välja vilka ämne de skall fördjupa sig i trean...

Det är olika från skola till skola. Där jag går får de som gåri varje program välja varje kurs de ska ha, utöver de obligatoriska kurserna, från första året till trean.

At 5/10/06 04:11 PM, Knudsen wrote: Hoppas att de inte lurades bara - vi har också alla de senaste versionerna av whatever - betyder dock aldrig att vi använt dem :/

Haha, av någon anledning kom jag och tänka på en polare vars bildlärare hade kondomer i lerkrukor i bildsalen. XD

Tydligen var det skolan som köpte in dem.

Response to Swedish People Club 2006-05-11 14:10:10

At 5/10/06 05:45 PM, Andersson wrote: Haha, av någon anledning kom jag och tänka på en polare vars bildlärare hade kondomer i lerkrukor i bildsalen. XD

haha jo, lärare är skumma - jag såg en av våra ekonomilärare röka cigarr ute på gatan för att sedan kyssa en klasskompis på pannan igår - det såg mysko ut.

Response to Swedish People Club 2006-05-11 14:29:19

At 5/11/06 02:10 PM, Knudsen wrote: haha jo, lärare är skumma - jag såg en av våra ekonomilärare röka cigarr ute på gatan för att sedan kyssa en klasskompis på pannan igår - det såg mysko ut.

Hahahahaha, han ville väl också vara lite fransk? XD

Iförsig, då hade det varit någon annanstans kyssen hamnat...

Response to Swedish People Club 2006-05-12 08:23:13

1000kr rikare. Bowling är verkligen inte dåligt. Jag kom på 3:e plats, utslagen av en 37-åring. Och ja bara liksom ''Aw, hell naw, mayun''. Jag fick 228, och han 257 :P

At 5/10/06 04:11 PM, Knudsen wrote: Hoppas att de inte lurades bara - vi har också alla de senaste versionerna av whatever - betyder dock aldrig att vi använt dem :/

Men det är för att du går IV :D

Neh, jag skojar.

Response to Swedish People Club 2006-05-12 13:24:57

At 5/12/06 08:23 AM, Frostbreath wrote: Men det är för att du går IV :D

Apropå det. En eftermiddag gick jag ut från skolan och möttes av yngling av utländsk härkomst.

Killen: "Ey mannen, vilken klass går du i?"

Jag: "Jag går IB."

Killen: "Aha, IV. Ok, vet du om ettorna slutat än?"

(Notera: Jag och Patricia går på en skola där vi har SP, NV, HP, IB, IV och kanske något mer. Och det finns många ettor på varje linje.)

Jag: "Ja, visst."

Response to Swedish People Club 2006-05-12 13:42:48

At 5/12/06 01:24 PM, FlashGem wrote: Apropå det.

Jaha, jaha. Låter som en arab när du skriver ''ey''.

Snygg film, också :)

Response to Swedish People Club 2006-05-12 15:00:23

At 5/12/06 01:42 PM, Frostbreath wrote: Jaha, jaha. Låter som en arab när du skriver ''ey''.

Snygg film, också :)

Man tackar. Visserligen medverkade jag inte i produktionen, men jag samarbetar ofta med honom (killen som gjorde spelet). Och sen betalade jag ju för det också :D

Response to Swedish People Club 2006-05-13 05:17:57

Um, ursäkta om jag stör i er konversation... Skulle bara säga att jag kommer att vara väldigt inaktiv (som om jag inte redan var det) för en tid... Har skaffat "The Elder Scrolls IV: Oblivion" nämligen och hårdkör det.

Response to Swedish People Club 2006-05-13 05:48:07

At 5/13/06 05:17 AM, Grodguden wrote: Um, ursäkta om jag stör i er konversation... Skulle bara säga att jag kommer att vara väldigt inaktiv (som om jag inte redan var det) för en tid... Har skaffat "The Elder Scrolls IV: Oblivion" nämligen och hårdkör det.

Hah, inte nog med att jag har det spelet, jag har även slutprov nu. Men NEEEEEEEEJ, jag varken pluggar eller spelar. Jag sitter istället i en ond cirkel bestående av ångest för att jag inte pluggar, och ångest för att spela för då pluggar jag inte.

Fast jag spelar lite då och då, trots allt XD

Response to Swedish People Club 2006-05-13 15:10:50

Barbeq, du har väl inte blockat mig? För om du har det...

Smärta