At 2/15/06 12:49 PM, Frostbreath wrote:At 2/14/06 02:25 PM, Andersson wrote: Förresten, jag satte ihop en liten lista... "Newgrounds Member List 1999". =PMenar du på fullt allvar att du glömde bigbadron?
Nått speciellt med han?
At 2/15/06 12:49 PM, Frostbreath wrote:At 2/14/06 02:25 PM, Andersson wrote: Förresten, jag satte ihop en liten lista... "Newgrounds Member List 1999". =PMenar du på fullt allvar att du glömde bigbadron?
Nått speciellt med han?
At 2/15/06 01:16 PM, Erpherman wrote: Nått speciellt med han?
Han är en av de mer kända moderatörerna.
Men faktum är att jag inte blev så chockad som min post lät somliga tro :P
At 2/15/06 12:30 PM, Frostbreath wrote: Jag är inte säker på att han är den typen som dagligen tar en promenad utomhus :/
Haha, fett sant. Vilket tråkigt liv förresten. :-S
Inte för att jag hoppas på någonting, förstås.
Haha, jag tror inte att chansen är så stor även om så DonDoli var fågelskådare. =P
Han är blyyyyg :D
Haha, nervösa skratt. Får mig att tänka på en sketch utav Robert Gustavsson. :-D
At 2/15/06 12:49 PM, Frostbreath wrote: Menar du på fullt allvar att du glömde bigbadron?
Menar du på fullt allvar att du läste tråden?
At 2/15/06 01:16 PM, Erpherman wrote: Nått speciellt med han?
Han är moderatör som vart medlem sedan 1999. Och enligt mig så är han en bra moderatör också, sådana är alltmer sällsynta...
Culture is to society as cancer is to the body. We need structure, dicipline and no more relaxation.
No more gentle shit, pain is the fundation of a solid nation.
At 2/15/06 12:30 PM, Frostbreath wrote: Jag är inte säker på att han är den typen som dagligen tar en promenad utomhus :/
Hahahahahahahhahahaha, KLOCKRENT XD
At 2/15/06 03:05 PM, Andersson wrote: Han är moderatör som vart medlem sedan 1999. Och enligt mig så är han en bra moderatör också, sådana är alltmer sällsynta...
njaa, kanske inte den bästa moderatören så som Denvish. En gång hittade banande han mig för att jag postade i en bumpad tråd. Står dock inte i reglerna att man inte får göra så konstigt nog...
Ibland känns det som om att flash och general forumet inte har samma regler...
At 2/15/06 04:54 PM, Barbeq wrote: njaa, kanske inte den bästa moderatören så som Denvish. En gång hittade banande han mig för att jag postade i en bumpad tråd. Står dock inte i reglerna att man inte får göra så konstigt nog...
Oj, oj. Du tycker inte att han är bra för att du blev bannad av honom?
Tills du ger mig en länk till tråden så får jag anta att det inlägg som knuffade igång tråden igen inte var särskilt intelligent eller gav nytt diskutabelt virke. Och troligtvis så var inte heller ditt inlägg vidare intressant.
§ 22. "Make sure your posts add to the discussion[...]".
Ibland känns det som om att flash och general forumet inte har samma regler...
Det som skiljer är att de olika forum sektionerna har olika besökare, det betyder även att olika moderatörer håller sig till olika regler olika mycket:
§ 12. "If you are new to the forums, always lurk before posting. This will give you a good idea of what is acceptable and unacceptable posting practice. It will also give you the chance to observe how you can avoid pissing off individual moderators, since some mods find certain infractions more offensive than others".
At 2/15/06 04:57 PM, WildCatzTy wrote: I'm not swedish but i like the cheese.
Nice, then go to the store and buy some instead of telling us. And I suppose you are mixing up Sweden with Switzerland:
Picture by Asvegren.
Culture is to society as cancer is to the body. We need structure, dicipline and no more relaxation.
Blev lite sugen på att göra nån film, inte gjort det på 2 år :/
Aldrig att ni göra gemensamma flashprojekt inom klubben?
At 2/16/06 05:06 AM, Erpherman wrote: Aldrig att ni göra gemensamma flashprojekt inom klubben?
Hehe, skulle vara kul att göra ett helsvenskt samarbete, men med engelskt tal :)
Tjena förresten, har inte postat här på åratal (typ).
Kul att se så många nya svenskar :)
At 2/15/06 05:21 PM, Andersson wrote: Tills du ger mig en länk till tråden så får jag anta att det inlägg som knuffade igång tråden igen inte var särskilt intelligent eller gav nytt diskutabelt virke. Och troligtvis så var inte heller ditt inlägg vidare intressant.
Tydligen, jag tror att han tog bort den tråden så jag kan bara säga att jag gjorde det. Fast jag blev mest litte sur över hans svar när jag bad honom om en ursäkt för en på hittad regel... Jag har fortfarande kvar brevet, yippi!
----- Original Message -----
From: "Mr Big Bucks" <barbeq99@hotmail.com>
To: <bigbadron@newgrounds.com>
Sent: Saturday, January 21, 2006 10:47 AM
Subject: You banned me for not breaking the rules, shame on you!
> Hi bigbadron, you banned me (Barbeq) for 3 days for posting in a bumped
> thread
> ------
> "Reason for ban: "Wow, you fail at being funny by bumping old topics"
> don't post in bumped threads. - bigbadron@newgrounds.com"
>
> The closest thing the rules says about posting in bumped topics
>
> "Do not bump old threads needlessly. If you're going to get banned for
> posting needlessly in a thread, then it's safe to assume you're going to
be
> punished even more heavily for bumping an old thread if your post doesn't
> contribute to that thread. Let old threads rest in the abyss."
>
> Absolutely nothing. your a great mod in the general forum but this time
you
> failed at moderating.
> -------
>
> Oh! And if you don't reply with an excuse or a good reason why you had the
> right to ban me, i'll post funny photoshopped pic of you on the ng general
> forum and inspire the star syndicate crew to make stupid flash movies
about
> you, just for fun. Bwhahaha!!
Från: bigbadron <bigbadron@hotmail.com>
Skickat: den 21 januari 2006 22:35:25
Till: "Mr Big Bucks" <barbeq99@hotmail.com>
Ämne: Re: You banned me for not breaking the rules, shame on you!
>wah.
>- ron
Hmmm... jag skulle nog ha strykit det sista men jag tror att du hade rätt nu när jag tänker på varför han bannade mig
Det som skiljer är att de olika forum sektionerna har olika besökare, det betyder även att olika moderatörer håller sig till olika regler olika mycket:
Ja, fast flash forums moderatörerna är fortfarande snällare än general forumets moderatörer. jag fattar att de behöver vara elaka ibland...
At 2/16/06 05:06 AM, Erpherman wrote: Aldrig att ni göra gemensamma flashprojekt inom klubben?
Nope, inte vad jag vet, men skulle vilja vara med på det i fall det blev något :~)
At 2/15/06 03:05 PM, Andersson wrote: Menar du på fullt allvar att du läste tråden?
..............
Nej?
At 2/15/06 03:33 PM, Asvegren wrote: Hahahahahahahhahahaha, KLOCKRENT XD
Jag trodde väl det.
At 2/16/06 05:54 AM, Dralnur wrote: Tjena förresten, har inte postat här på åratal (typ).
Typ? När jag först såg dig, hade du ungefär 100 mer exp än mig. Och titta nu :D
At 2/16/06 06:58 AM, Barbeq wrote: Nope, inte vad jag vet, men skulle vilja vara med på det i fall det blev något :~)
Detsamma! jag skulle verkligen behöva en spark i arslet när det gäller Flash. Ett litet projekt, kanske?
At 2/16/06 06:58 AM, Barbeq wrote: Tydligen, jag tror att han tog bort den tråden så jag kan bara säga att jag gjorde det. Fast jag blev mest litte sur över hans svar när jag bad honom om en ursäkt för en på hittad regel... Jag har fortfarande kvar brevet, yippi!
Jag kan ju inte annat än att konfirmera att jo, det finns en regel som säger att du inte får knuffa igång gamla tådar (Var orsaken till varför jag blev bannad första gången), och att du betedde dig som en idiot.
Jag förstår inte riktigt hur du kan ifrågasätta hans kompetens när allt du gör är att ta fram bevis som stärker den...
Ja, fast flash forums moderatörerna är fortfarande snällare än general forumets moderatörer. jag fattar att de behöver vara elaka ibland...
Jag kan ju bara säga vad jag tycker och det är att den allmäna forumsektionen kräver hårdare tillsyn, trotts det är de moderatörer som är där lite slappa.
De som är moderatörer i Flash forumsektionen behöver ytterst sällan använda sina krafter till annat än att låsa och deleta trådar.
At 2/16/06 11:08 AM, Frostbreath wrote: ..............
Nej?
Då tycker jag att du läser den innan du klagar eller försöker förlöjliga mig.
At 2/16/06 11:08 AM, Frostbreath wrote: Detsamma! jag skulle verkligen behöva en spark i arslet när det gäller Flash. Ett litet projekt, kanske?
yay, då är vi några svenskar som kanske kommer att göra en liten film ihop...
Innan vi börjar måste vi komma på ett jätta bra svenskt namn på våran film, typ handling och bös
Haha, kul överraskning att det finns en svensk klubb =)
Jag är gärna med på ett flash-sammarbete :)
Ska vi dra igång nått?
At 2/16/06 02:39 PM, Rantzien wrote: Haha, kul överraskning att det finns en svensk klubb =)
Haha, kan tänka mig det. Välkommen. =)
By the way, även jag kan tänka mig att göra en film om det är seriöst.
Lika bra att vi börjar då, vad ska vi ha för tema? ska vi göra en standard "collaboration" där alla gör var sin del som har nästan ingenting med varandra att göra förutom temat och skickar in den till mixaren som klistrar ihop allting eller där vi gör en lång film tillsammans?
För mig spelar det inte så stor roll vilket tema vi kommer att välja, bara om det har något med Sverige att göra...
At 2/16/06 04:26 PM, Andersson wrote: By the way, även jag kan tänka mig att göra en film om det är seriöst.
vi får väl se hur seröst det kommer att bli... mwohahaha BWHAHAHAAH!!! lololol111
Meh, det är lov. Skit samma att jag inte kan rita, jag kan försöka iaf =)
Jag skulle gärna vara med och flasha ihop en Svensk collab flash film :O
Låt oss få detta organiserat då! =) (Notera att jag för en gångs skull kommer ihåg att skriva i IE.)
Vem känner för att ta på sig ansvaret att koordinera?
Deadline?
Tema?
FPS?
Dimensioner?
Sen bör vi komma ihåg saker som att döpa alla movieclips till "Asv-namnpåMC" eller nåt, så det inte blir några kollisioner. Och alla texter måste göras om till vanlig grafik.
At 2/16/06 05:04 PM, Asvegren wrote: Vem känner för att ta på sig ansvaret att koordinera?
Är det ens bestämt att det skall vara en collab, och inte ett rent samarbete?
Deadline?
Inte allt för snart iallafall, jag är grymt upptagen den närmaste veckan.
Tema?
Hehe, jag är hellre en av de som röstar "nej" till andras förslag än så länge. :-D
FPS?
Jag vet inte med er, men 12 eller 24 är vad som brukar göra mig fett kåt. ;-)
Dimensioner?
Nja, inget större än 500 - 450 tycker jag iallafall...
At 2/16/06 05:44 PM, Andersson wrote:At 2/16/06 05:04 PM, Asvegren wrote: Vem känner för att ta på sig ansvaret att koordinera?Är det ens bestämt att det skall vara en collab, och inte ett rent samarbete?
Ingen kommer palla med ett rent samarbete, count me out om det blir det.
FPS?Jag vet inte med er, men 12 eller 24 är vad som brukar göra mig fett kåt. ;-)
12 är gay. 24 är lagom.
Dimensioner?Nja, inget större än 500 - 450 tycker jag iallafall...
Det där är lite väl avlångt. Typ 600 x 400 kanske. Då kan vi alltid utnyttja en del av höjden till att göra en widescreen-effekt.
At 2/16/06 05:53 PM, Asvegren wrote: Ingen kommer palla med ett rent samarbete, count me out om det blir det.
Okej. Iförsig kom jag på att ett samarbete mellan två personer (Till exempel) i en collab inte gör något heller. Okej, collab alltså?
12 är gay. 24 är lagom.
Trodde väl det. =)
Det där är lite väl avlångt. Typ 600 x 400 kanske. Då kan vi alltid utnyttja en del av höjden till att göra en widescreen-effekt.
Ah, det ser helt okej ut.
Fortfarande genren då... har du något förslag Alexander?
At 2/16/06 05:53 PM, Asvegren wrote: Tema?
Aristocrats skämt om det inte kommer något bättre
12 är gay. 24 är lagom.FPS?Jag vet inte med er, men 12 eller 24 är vad som brukar göra mig fett kåt. ;-)
ööö 12? Kommer att bli jävligt hackigt. 24 eller 30, fast 24 är nog lämpligast
Det där är lite väl avlångt. Typ 600 x 400 kanske. Då kan vi alltid utnyttja en del av höjden till att göra en widescreen-effekt.Dimensioner?Nja, inget större än 500 - 450 tycker jag iallafall...
600x400 låter bra
At 2/16/06 06:02 PM, Barbeq wrote: Aristocrats skämt om det inte kommer något bättre
Ehm, jag är bara så kåt på att göra något om någon person på Newgrounds, och det i den lite elaka humorns anda. Men jag vet inte, däremot vet jag att jag inte bör använda uttrycket "kåt" så ofta på nätet, men det blir så ibland... när man är kåt...
At 2/16/06 06:06 PM, Andersson wrote: Ehm, jag är bara så kåt på att göra något om någon person på Newgrounds, och det i den lite elaka humorns anda. Men jag vet inte, däremot vet jag att jag inte bör använda uttrycket "kåt" så ofta på nätet, men det blir så ibland... när man är kåt...
Jag har hört att tjejer botar sånt.
At 2/16/06 06:10 PM, Asvegren wrote: Jag har hört att tjejer botar sånt.
Och killar. ;-)