00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

blazelauncherer just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Swedish People Club

131,755 Views | 2,932 Replies
New Topic

Response to Swedish People Club 2005-12-25 11:47:42

At 12/25/05 11:28 AM, Asvegren wrote: Rasister >=(

Det ÄR negrernas fel att snön smälter.

Response to Swedish People Club 2005-12-25 11:58:25

At 12/25/05 11:47 AM, Frostbreath wrote: Det ÄR negrernas fel att snön smälter.

Hahahaha XD Lust att förklara hur? o_O

Response to Swedish People Club 2005-12-25 12:03:21

At 12/25/05 11:58 AM, Knudsen wrote: Hahahaha XD Lust att förklara hur? o_O

Alla neger tycker att det är så kallt, så de har massor med varma kläder, vilket gör att det osar varm luft inom fem meters radie, och smälter all snö i närheten.

Blahablaha.

Response to Swedish People Club 2005-12-25 12:10:42

At 12/25/05 12:03 PM, Frostbreath wrote: Alla neger tycker att det är så kallt, så de har massor med varma kläder, vilket gör att det osar varm luft inom fem meters radie, och smälter all snö i närheten.

Mm, det var jag precis det jag tänkte på =P

Response to Swedish People Club 2005-12-25 13:02:51

Vi borde dumpa 1,000,000,000,000 ton tippex över Afrika, så är det problemet löst.

Response to Swedish People Club 2005-12-25 13:05:39

At 12/25/05 01:02 PM, Asvegren wrote: Vi borde dumpa 1,000,000,000,000 ton tippex över Afrika, så är det problemet löst.

Säg till om det blir något över, gulingarna förökar sig som kaniner.

Response to Swedish People Club 2005-12-26 05:34:13

At 12/24/05 06:39 AM, Asvegren wrote:
At 12/23/05 09:02 PM, Ohls wrote: men vad är det här för jul har jag hör?
Vilken het mening =D

God Jul alla!

glömde att skriva dit "hat" =P "men vad är det här för jul hat har jag hör?"

det var väldigt tidigt på morgonen =P läste igenom min post ordentligt och jag tror vi kan konstatera att den innehöll mest gramatiska- och stavfel på hela tråden =)

satt hos min kusin igår och kollade på lite roliga saker när vi råka se det
här.

sen kan ni ju drömma om att slå mitt rekord ^^

Response to Swedish People Club 2005-12-26 05:39:12

Response to Swedish People Club 2005-12-26 05:44:59

At 12/26/05 05:39 AM, Ohls wrote: wie =)

Det där är ju bara sjukt o_O Hur lyckas du? Jag tänker liksom inte nämna hur dåligt det gick för mig =P

Response to Swedish People Club 2005-12-26 06:49:44

Jag tycker att det är lite skönt att inte ni böjer er för att säga neger, det är ju vad de är.

Jag frågade en i klassen ifall han tycker att säga "Finne" är rasistiskt... "Näe" svarade han såklart.

Då sa jag, "Finnar med finnar". Han kollar surt på mig så jag frågar om han tycker att det är rasistiskt, "Näj, men jag har finnar!" säger han surt. XP

Han är rätt rolig, det var på Samhällskunskapen och vi skulle tala om för klassen till vilket land vi skulle fly om det blev krig eller naturkatastrofer i Sverige.

Han skulle fly till Finland av den enkla förklaringen av att "Döm har goo körv". XD

Response to Swedish People Club 2005-12-26 07:16:10

hur jag lyckas? har väl suttit framför datorn lite för mycket hehe. Har gjort nå test på words-per-minute också men jag kommer inte ihåg vad jag fick.

order neger skulle jag tro uppstod ifrån ordet negro, som är spanska för svart. Annars så betyder "niger" gud på eqyptiska. Och det är en flod I väst afrika. fast iofs så säger man ju inte nigg*r I sverige så man kan ju inte säga att man kallar dom en gud =P.

ordet är ju väldigt negatift laddat så jag kan förstå att folk tar illa upp. Personligen så använder jag neger om personen i fråga inte tar illa upp =)

Response to Swedish People Club 2005-12-26 07:28:29

At 12/26/05 07:16 AM, Ohls wrote: ordet är ju väldigt negatift laddat så jag kan förstå att folk tar illa upp. Personligen så använder jag neger om personen i fråga inte tar illa upp =)

Jag säger nog oftast svarta, de flesta brukar ju trots allt bli lite upprörda om man säger neger.. själv tycker jag att det är roligt att höra min lillebror snacka om dem, för han kallar dem för "bruna människor" =)

At 12/26/05 06:49 AM, Andersson wrote: Jag frågade en i klassen ifall han tycker att säga "Finne" är rasistiskt... "Näe" svarade han såklart.

Jag har faktiskt aldrig tyckt att det är fel att säga "finne", därför jag blev så förvånad förra veckan när någon skickat en arg insändare till metro och klagat på just det ordet - tyckte att det var skumt att den personen tog så illa upp =P

Response to Swedish People Club 2005-12-26 10:17:13

At 12/26/05 07:28 AM, Knudsen wrote: Jag har faktiskt aldrig tyckt att det är fel att säga "finne", därför jag blev så förvånad förra veckan när någon skickat en arg insändare till metro och klagat på just det ordet - tyckte att det var skumt att den personen tog så illa upp =P

Jag tycker att det är konstigt att folk tar illa upp i över huvud taget. MAn säger neger för att definiera personen efter dess signalement.

Och om negrer får bli arga för att vid signalementes beskrivning definieras efter deras hudfärg så tycker jag inte att det är finnars mindre rätt att bli det heller.

Hur som helst så säger jag negrer eller svartingar om jag ska beskriva någon för en auktoritet (Typ polis eller liknande) och svartskallar i största allmänhet, fast jag brukar inte säga det när de hör eftersom de tar illa upp.

Om någon kallar mig spöke, vit eller svenne eller vad det nu kan vara så tar jag faan inte illa upp för det ju, det beskriver mitt ursprung, inte min personlighet, och jag har inget emot att komma från Sverige.

Och neger kommer från ordet "negro", som Ohls sa, "Svart" på spanska.

Det är inte rasistiskt, motsvarigheten på engelska är "negroe" och inte det rasistiska "nigg*r" (Som jag måste ta bort e:et från på grund av att ordet är oskrivbart på dessa forum).

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:16:38

At 12/26/05 10:17 AM, Andersson wrote: Jag tycker att det är konstigt att folk tar illa upp i över huvud taget. MAn säger neger för att definiera personen efter dess signalement.

Nåja, många säger det på ett negativt och nedlåtande sätt, hatfullt t.o.m... När min pappa kallar sina vänner för svartskallar tar jag ju inte illa upp eftersom jag vet att han säger det på ett skämtsamt sätt - däremot har jag själv blivit kallad för svartskalle av en svensk gammal "dam" som inte kunde sagt det med mer hat i rösten även om hon försökt, och då tog jag väldigt illa upp. Jag blev faktiskt sårad, något jag inte trodde att jag skulle bli utav ett sånt ord.

Vad jag vill ha sagt är väl att jag förstår varför vissa tar upp, det är ju ändå rätt negativt laddade ord vi talar om =P

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:26:04

At 12/26/05 10:17 AM, Andersson wrote: Det är inte rasistiskt, motsvarigheten på engelska är "negroe" och inte det rasistiska "nigg*r" (Som jag måste ta bort e:et från på grund av att ordet är oskrivbart på dessa forum).

Hur säger man "nigg*r" på svenska då?

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:35:59

At 12/26/05 12:16 PM, Knudsen wrote: Vad jag vill ha sagt är väl att jag förstår varför vissa tar upp, det är ju ändå rätt negativt laddade ord vi talar om =P

Jo det är klart, men vilket ord som helst kan bli hatfullt om man uttrycker sig hatfullt.

En neger som började i min skola på mellanstadiet blev arg så fort man talade med honom, han hade ju mycket svårt för det svenska språket och missuppfattade nästan allt man sade till honom med något rasistiskt.

At 12/26/05 12:26 PM, Asvegren wrote: Hur säger man "nigg*r" på svenska då?

Det finns ingen direkt motsvarighet till skällsordet "nigg*r" i det svenska språket.

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:47:13

At 12/26/05 12:26 PM, Asvegren wrote: Hur säger man "nigg*r" på svenska då?
Det finns ingen direkt motsvarighet till skällsordet "nigg*r" i det svenska språket.

Innebär inte det att ordet neger då kopplas till "nigg*r"?

neger s black, Negro; neds. blackie, darkey, nigg*r
// Norstedts svensk-engelska ordbok

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:50:24

At 12/26/05 12:47 PM, Asvegren wrote: Innebär inte det att ordet neger då kopplas till "nigg*r"?

Folk tror att "Neger" = "Nigg*r" fast det egentligen är "Neger" = "Negro".

neger s black, Negro; neds. blackie, darkey, nigg*r
// Norstedts svensk-engelska ordbok

Nej, skillnaden är enorm. "Negro" är lagligt och inte rasistiskt, medans "nigg*r" är rasistiskt och olagligt att säga i tex USA.

Response to Swedish People Club 2005-12-26 12:55:33

At 12/26/05 12:50 PM, Andersson wrote: Folk tror att "Neger" = "Nigg*r" fast det egentligen är "Neger" = "Negro".

Egentligen är det ju båda två.

Klart vissa blir förolämpade om det är en tolkningsfråga, vissa tar det bara som en indikation på deras hudfärg medan andra tar det som en nedsättande kommentar om det som hänt deras ras i det förflutna. Varför inte bara undvika ordet i de sammanhang det kan vara stötande?

Response to Swedish People Club 2005-12-26 13:09:31

At 12/26/05 12:55 PM, Asvegren wrote: Varför inte bara undvika ordet i de sammanhang det kan vara stötande?

Jo, det är det jag gör i alla fall. Onödigt att säga "svartskalle" när man är på en fest till exempel där det är mestadels negrer med mycket sprit i kroppen. =P

Jag gör ju inte som ena polarn (BloodNight) som inte tvättade orden alls när vi var i en stor affär i en förort där mestadels invandrare bor. Detta var typ vad han sa:

"Du vet nere på 'Turk-livs', där luktar det svartskalle överallt. Först när man kommer in där det sitter två svartskallar i kassan så stinker det otvättad neger, och så kommer man vidare in i affären och man kan fortfarande känna lukten av dem trotts att man är typ 10 meter bort.

Sen om man köper typ en påse chips så luktar det i påsen, så man vågar bara köpa typ ostar där för de finns längst bort i butiken, men de har ofta blivit gamla för ingen handlar där och de fattar inte att de måste slänga skiten då.

Och om man råkar hitta en som är funkis så smakar det ändå svartskalle om hela osten när man öppnar den, så där går det inte att handla."

Och det var typ 20 invandrar familjer plus lite till som passerade oss medans han snackade om det där. XD

Response to Swedish People Club 2005-12-26 13:32:13

At 12/26/05 01:09 PM, Andersson wrote: Och det var typ 20 invandrar familjer plus lite till som passerade oss medans han snackade om det där. XD

Jävlar, att han kom ut därifrån levande =|

Response to Swedish People Club 2005-12-26 13:36:23

At 12/26/05 01:32 PM, Knudsen wrote: Jävlar, att han kom ut därifrån levande =|

Jo jag håller med.

Fast han pratade ju inte argsint eller så, utan helt naturligt utan några hatfulla betonelser.

Sen vill ingen bråka med någon med 12-pack. XD

Response to Swedish People Club 2005-12-26 14:04:40

At 12/26/05 01:36 PM, Andersson wrote:
Sen vill ingen bråka med någon med 12-pack. XD

Haha, hur såg de att han hade det då? För jag antog ju givetvis att han gick omkring med kläderna på när han handlade =P

Response to Swedish People Club 2005-12-27 04:39:29

At 12/26/05 02:04 PM, Knudsen wrote: Haha, hur såg de att han hade det då? För jag antog ju givetvis att han gick omkring med kläderna på när han handlade =P

Haha, nej det är klart han inte gjorde. =P

Nej men han har en dunjacka som är uppdelad i tolv delar på ryggen och magen, så det ser ut som 12-pack. XD

Tidigare kallade jag honom för Micheline-gubben på grund av den jackan. ;-)

Response to Swedish People Club 2005-12-27 07:02:07

hehe jag hade en sån jacka förut =) dom är tok bekväma!

wie =)

Response to Swedish People Club 2005-12-27 07:10:35

At 12/27/05 07:02 AM, Ohls wrote: wie =)

lägg av! wtf? HUR? Börjar nästan misstänka att du har mer än två händer =P

Response to Swedish People Club 2005-12-27 08:20:13

At 12/27/05 07:02 AM, Ohls wrote: hehe jag hade en sån jacka förut =) dom är tok bekväma!

Haha, jo han säger det i alla fall. =P

wie =)

Du är inte mänsklig. XD

Response to Swedish People Club 2005-12-27 09:18:03

Spelet funkar inte för mig ;(

Och jag trodde inte man kunde få träningsvärk efter att man spelat bowling, men efter elva timmar och tjugofyra serier har man rejält ont. Taskig kondis, antar jag.

Men jag vann 3500 kr. Det var det värt.

Response to Swedish People Club 2005-12-27 10:03:27

Jag får också träningsvärk efter bowling. Är vältränad men tränar inte ofta de muskler man använder i bowling därför får man träningsverk av det.

Response to Swedish People Club 2005-12-27 11:57:36

At 12/27/05 10:03 AM, mathias_carlson wrote: Jag får också träningsvärk efter bowling. Är vältränad men tränar inte ofta de muskler man använder i bowling därför får man träningsverk av det.

Hmmm, jag har aldrig fått det, och första gången jag hört talas om att man kan få träningsverk av bowling.

Grattis till vinsten förresten Frostbreath! ;-)