00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

dragonphoreal just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Swedish People Club

131,732 Views | 2,932 Replies
New Topic

Response to Swedish People Club 2005-10-23 17:01:50

At 10/23/05 04:34 PM, Puzzled wrote: Swedish chocolate ... yummy.

No such thing, matt =P

Response to Swedish People Club 2005-10-23 17:06:34

At 10/23/05 05:01 PM, Knudsen wrote:
At 10/23/05 04:34 PM, Puzzled wrote: Swedish chocolate ... yummy.
No such thing, matt =P

you used my name in the BBS ... bad girl! =)!

kiss my ass!

im an attention whore DUR!

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2005-10-23 17:31:08

At 10/23/05 05:06 PM, Puzzled wrote: You used my name in the BBS ... bad girl! =)!

Wha? Who are you?

Seems to me that you are using Slightly_Crazy_Dude's sig anyways...

Response to Swedish People Club 2005-10-23 17:42:00

Im a dude! :)

kiss my ass!

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2005-10-23 17:52:55

At 10/23/05 05:42 PM, Puzzled wrote: I'm a dude! :)

As I thought. But not the answer I thought I would get.

Enjoy being anonymous. =P

Response to Swedish People Club 2005-10-23 18:36:28

Response to Swedish People Club 2005-10-23 20:19:27

Im not Swedish but can i still be in the club :( ?

kiss my ass!

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2005-10-24 02:21:34

At 10/23/05 08:19 PM, Puzzled wrote: Im not Swedish but can i still be in the club :( ?

Of course not, hon - that would kind of destroy the entire meaning of this club, i.e. the "Swedish People Club"... don't be sad though, I can't really say that you're missing out on much = P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 07:19:49

At 10/23/05 03:20 PM, CertainShadeOfGreen wrote: Hmm, varför kommer filmer till Sverige från USA så sent?

Okej, nu har jag fått ett "svar" på den här frågan, min Mediekunskaps lärare förklarade det som så att man först och främst lanserar filmerna i europeiska länder med stor publik, som Tyskland, Frankrike, Storbritannien och så vidare.

Bara för att Sverige är ett rikt och internationellt land så är vi inte en stor och viktig publik.

Däremot så påverkar även SF (Svensk Filmindustri) detta genom att de vill få ut så mycket som möjligt utav tidigare storfilmer, dom vill alltså inte släppa nästa stora film förrän den förra inte längre har stor publicitet.

Döm själva om ni tycker att det stämmer eller inte, men jag vet att jag själv har en massa krigsdikter på lager som jag helst inte släpper i "Late Night Lounge" förrän antalet dikter och historier börjar sina.

Förrut har det hänt att jag väntat som så rätt länge, och att jag senare vid en publikation fick cirka en halv sida med recensioner och så.

Response to Swedish People Club 2005-10-24 09:31:57

Jo, jag tycker iaf att Anderssons svar verkar stämma... sen så kom jag att tänka på att samtidigt som vi väntar på att nästa nya film ska hinna komma i sverige, så hinner vi redan stöta på en massa publicitet om den ifrån andra länder där den redan släppts - gratis pr typ ; )

Nu så var ju Anderssons svar rätt långt, så jag vet faktiskt inte riktigt ifall du redan tagit upp den punkten =P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 09:46:32

At 10/24/05 09:31 AM, Knudsen wrote: Jo, jag tycker iaf att Anderssons svar verkar stämma...

Jo, till och från. =P

Sen så kom jag att tänka på att samtidigt som vi väntar på att nästa nya film ska hinna komma i Sverige, så hinner vi redan stöta på en massa publicitet om den ifrån andra länder där den redan släppts - gratis pr typ ; )

Du menar att SF hinner se ifall det är värt att släppa den. Beroende på vilken popularitet den bemöttes av i andra länder?

Det är rätt bra isåfall.

Nu så var ju Anderssons svar rätt långt, så jag vet faktiskt inte riktigt ifall du redan tagit upp den punkten =P

Hahahahaha, du menar alltså att du inte läste allt?

Men nej, det tog jag inte upp. XD

Response to Swedish People Club 2005-10-24 09:58:16

At 10/24/05 09:46 AM, Andersson wrote:
Du menar att SF hinner se ifall det är värt att släppa den. Beroende på vilken popularitet den bemöttes av i andra länder?

Nej, mer så att folket hinner få ett bra hum om filmen innan den ens kommer ut här -dvs att de slipper "promota" filmen lika mycket när den väl kommer hit, för då vet vi redan allt. eller nåt =P

Hahahahaha, du menar alltså att du inte läste allt?

Men nej, det tog jag inte upp. XD

Jodå, jag läste faktiskt allt, mer så att jag har en guldfisks minne =P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 10:19:43

At 10/24/05 09:58 AM, Knudsen wrote: Nej, mer så att folket hinner få ett bra hum om filmen innan den ens kommer ut här -dvs att de slipper "promota" filmen lika mycket när den väl kommer hit, för då vet vi redan allt. eller nåt =P

Aha, jo det funkar ju också. =P

Jodå, jag läste faktiskt allt, mer så att jag har en guldfisks minne =P

Haha, på det viset. =P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:16:51

Vi har snö! Med en temperatur på - 2.8 grader.

Och förresten, sa inte Gezman när han startade klubben att folk som pratar svenska och dom som gillar Sverige överhuvudtaget kunde joina? Visst, jag tycker också det är lite tokigt, men han kan iallafall prata med oss om någonting som har med vårt land att göra.

Tycker jag.

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:22:03

At 10/24/05 12:16 PM, Frostbreath wrote: Vi har snö! Med en temperatur på - 2.8 grader.

Haha, det snöade hos min mormor i Dalarna vet jag då hon ringde igår, men det låg inte kvar på backen.

Hehe. Det kallaste vi haft efter sommaren är -5 grader, men ingen snö.

Och förresten, sa inte Gezman när han startade klubben att folk som pratar svenska och dom som gillar Sverige överhuvudtaget kunde joina? Visst, jag tycker också det är lite tokigt, men han kan iallafall prata med oss om någonting som har med vårt land att göra.
Tycker jag.

Jag tycker att Gezman inte har med den här klubben att göra i överhuvudtaget.

Han bör inte ens få stå på statistikslistan eller ens räknas som en medlem på grund av sin inaktivitet.

Och när jag säger bör menar jag ska.

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:29:38

At 10/24/05 12:22 PM, Andersson wrote: Hehe. Det kallaste vi haft efter sommaren är -5 grader, men ingen snö.

Vi hade åtminstone tillräckligt med snö för att starta ett snöbollskrig :)

Jag tycker att Gezman inte har med den här klubben att göra i överhuvudtaget.

Han är åtminste värd en minnesvärd plats här, hur hatad än han är.

Och när jag säger bör menar jag ska.

Har du lust att ta över kanske.....? Nej, jag bestämmer att han ska vara kvar och uppmärksammad. Han kanske har dött, vad vet du. Och ett företag glömmer inte namnet på dess grundare bara för att han råkat kola vippen.

Och vad är det jag ser? Du har mer posts än jag! Aja, jag visste att den dagen skulle komma, det var kul så länge det varade, dock :P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:37:04

At 10/24/05 12:29 PM, Frostbreath wrote: Vi hade åtminstone tillräckligt med snö för att starta ett snöbollskrig :)

Haha. Oh noes! Jag har inget att kasta tillbaka! =O

Han är åtminste värd en minnesvärd plats här, hur hatad än han är.

Hatad? Det menar jag inte.

Men det räcker gott och väl att alla nya svenskar ser hans mobbade inlägg först av allt. =P

Har du lust att ta över kanske.....?

Nej, men att starta en klubb för foolk som man sedan aldrig beblandar sig med är knappast en merit som ger en evig immunitet från att åka ut från listorna.

Samma regler för alla tycker jag.

Nej, jag bestämmer att han ska vara kvar och uppmärksammad. Han kanske har dött, vad vet du. Och ett företag glömmer inte namnet på dess grundare bara för att han råkat kola vippen.

Meh, det är skillnad mellan att startat en tråd och grundat ett företag.

Om man ska dra sådana liknelser borde proportionerligt att gjort Newgrounds liknas med att grunda ett företag.

Och vad är det jag ser? Du har mer posts än jag!

Va? Jag tänkte kolla det senare, men jaha.

Aja, jag visste att den dagen skulle komma, det var kul så länge det varade, dock :P

Haha. Kul och kul. =\

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:39:32

haha....En klubb för svenskar.
Vad gör man här då? typ pratar svenska lr? :)

Doors. You'll know when they're appropriate.

dA

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:39:53

At 10/24/05 12:29 PM, Frostbreath wrote: Och vad är det jag ser? Du har mer posts än jag!

Meh, vi ligger just nu och slåss om första platsen.

Jag har märkt att vi har lika många inlägg för många gånger efter det att jag gjort ett. =P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:54:46

At 10/24/05 12:37 PM, Andersson wrote: Meh, det är skillnad mellan att startat en tråd och grundat ett företag.

En organisation, då.

Haha. Kul och kul. =\

Att vara först i någonting, jo. Det är kul.

At 10/24/05 12:39 PM, PalmiZh wrote: haha....En klubb för svenskar.

Inte bara det. I med att du skrev just nu blev du automatiskt medlem, och kommer listas om en vecka. Du får gärna delta i disskusionerna som pågår här, eller bara prata om intressanta saker som hänt dig eller andra.

På svenska :)

Response to Swedish People Club 2005-10-24 12:57:19

At 10/24/05 12:54 PM, Frostbreath wrote: En organisation, då.

Meh. =P

Att vara först i någonting, jo. Det är kul.

Haha, okej. XP

Inte bara det. I och med att du skrev just nu blev du automatiskt medlem, och kommer listas om en vecka.

Haha, jag gissar att han får känslan av ångest man får då man tryckt på en länk som tar en till auto-spawnande porrsidor när du säger så. XD

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:00:04

At 10/24/05 12:57 PM, Andersson wrote: Haha, jag gissar att han får känslan av ångest man får då man tryckt på en länk som tar en till auto-spawnande porrsidor när du säger så. XD

Han får skylla sig själv :)

Men nu kom du på mig. Jag skickar grejor till alla i klubben utom dig. Eller hur, Knudsen?

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:02:49

At 10/24/05 01:00 PM, Frostbreath wrote: Han får skylla sig själv :)

Hahaha. Jo. =P

Men nu kom du på mig. Jag skickar grejor till alla i klubben utom dig. Eller hur, Knudsen?

Va?

Men du, det här "Inläggs racet" börjar bli löjligt. XD

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:04:25

At 10/24/05 12:54 PM, Frostbreath wrote:
Inte bara det. I med att du skrev just nu blev du automatiskt medlem, och kommer listas om en vecka. Du får gärna delta i disskusionerna som pågår här, eller bara prata om intressanta saker som hänt dig eller andra.

På svenska :)

Hehe...Ok, då vet jag ;)

Doors. You'll know when they're appropriate.

dA

BBS Signature

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:09:42

At 10/24/05 01:04 PM, PalmiZh wrote: Hehe...Ok, då vet jag ;)

Var i Stockholm kommer du ifrån?

Jag är ifrån Sollentuna.

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:10:03

At 10/24/05 01:02 PM, Andersson wrote: Men du, det här "Inläggs racet" börjar bli löjligt. XD

Jag rejsar inte. Tydligen är du så jätteangelägen om att gå om mig, att du inbillar dig saker :)

At 10/24/05 01:04 PM, PalmiZh wrote: Hehe...Ok, då vet jag ;)

Och våga inte sluta skriva. Då blir jag besviken på dig :(

Ha det så trevligt :)

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:13:14

At 10/24/05 01:10 PM, Frostbreath wrote: Jag rejsar inte. Tydligen är du så jätteangelägen om att gå om mig, att du inbillar dig saker :)

Jag kallar det så, varje gång jag postar här upptäcker jag att vi har like många inlägg. XD

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:16:38

At 10/24/05 01:13 PM, Andersson wrote: Jag kallar det så, varje gång jag postar här upptäcker jag att vi har like många inlägg. XD

Då är det bara ett otroligt sammanträffande. Wow, igen!

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:27:52

At 10/24/05 01:16 PM, Frostbreath wrote: Då är det bara ett otroligt sammanträffande. Wow, igen!

Jo, men snart så sticker jag ut så då slipper du det. =P

Response to Swedish People Club 2005-10-24 13:33:33

Jag gillar stats. Jag gillar mina stats. Jag gillar när mina stats blir bättre.
K?

Bryr man sig om sina stats, är man så kallad stat-whore, även om jag inte gillar uttrycket. Man är det olika mycket. Asvegren har inget mer än bra argument i detta fallet.

Gezman stannar. Inte nog att det är logiskt, men nu är rösterna även 2 mot 1.

At 10/24/05 12:39 PM, PalmiZh wrote: haha....En klubb för svenskar.

Välkommen!
Du pratar, disskuterar, debatterar, flammar, smörar och låtsas att du inte är en stat-whore.
It's all good.

20k b/p imorron, hoppas jag.