00:00
00:00
Newgrounds Background Image Theme

TheLostCount just joined the crew!

We need you on the team, too.

Support Newgrounds and get tons of perks for just $2.99!

Create a Free Account and then..

Become a Supporter!

Swedish People Club

131,329 Views | 2,932 Replies
New Topic

Response to Swedish People Club 2006-02-02 14:51:32

At 2/2/06 01:28 PM, Frostbreath wrote: Du skulle kunna hjälpa till i Wi/Ht? för att hamna på listan där, som är väldigt detaljerad.

Ehm... vilken utav listorna?

Du har inte tappat 177 stycken....
Skojar, jag fattar.

Hehe. Fast jag har blivit av med många fler än så om man räknar alla recensioner jag gjort på filmer och spel som inte passerat röstningsprocessen.

Ingen alkohol för honom den här veckan.

Haha! =D

Ah, men grejen är den att han har inte fått någon alkohol i sig på snart två månader. XD

Response to Swedish People Club 2006-02-03 01:50:42

At 2/2/06 02:51 PM, Andersson wrote: Ehm... vilken utav listorna?

Sheesh!

Den senare uppdatering är längre ner.

Haha! =D

Ah, men grejen är den att han har inte fått någon alkohol i sig på snart två månader. XD

Då får han väl vara utan cola eller nåt sånt. Vad är det han gillar mest av allt? :D

Response to Swedish People Club 2006-02-03 02:01:47

At 2/3/06 01:50 AM, Frostbreath wrote: Sheesh!

Jag förmodade att det var den du menade, men vet du vad? Det intresserar mig inte att skriva i LUL:en för att komma in på den listan.

Då får han väl vara utan cola eller nåt sånt. Vad är det han gillar mest av allt? :D

Heh, troligen att ha hälsan i behåll.

Response to Swedish People Club 2006-02-03 03:34:10

At 2/3/06 02:01 AM, Andersson wrote: Jag förmodade att det var den du menade, men vet du vad? Det intresserar mig inte att skriva i LUL:en för att komma in på den listan.

För att bli en Wi/Ht? reg, måste man inte skriva i LULen, man måste bara hjälpa folk som kommer och frågar efter det ena eller det andra.

Heh, troligen att ha hälsan i behåll.

Jag slår vad om att han skulle byta bort det mot någonting annat, om han kunde :P

Response to Swedish People Club 2006-02-03 09:16:37

At 2/3/06 03:34 AM, Frostbreath wrote: För att bli en Wi/Ht? reg, måste man inte skriva i LULen, man måste bara hjälpa folk som kommer och frågar efter det ena eller det andra.

Jo, men det är fett segt eftersom de som är i den forum sektionen bara väntar på att någon ska ställa en fråga. Känns bara onödigt att spendera tid för att hjälpa folk som redan fått hjälp och får den hjälp de behöver.

Jag slår vad om att han skulle byta bort det mot någonting annat, om han kunde :P

Hehe, du har inte höga förväntningar om mig och mina kompisar va?

Response to Swedish People Club 2006-02-03 09:32:29

At 2/3/06 09:16 AM, Andersson wrote: Jo, men det är fett segt eftersom de som är i den forum sektionen bara väntar på att någon ska ställa en fråga. Känns bara onödigt att spendera tid för att hjälpa folk som redan fått hjälp och får den hjälp de behöver.

Det är väl upp till var och en, antar jag. Jag gillar bara Wi/Ht? för det finns massor av trevliga människor där. Och för att jag är lite statistiktokig. Och man hänger inte där hela tiden bara för att hjälpa folk, i så fall skulle man behöva vänta i timmar. Man bara tittar in lite då och då.

Dessutom är det post +1

Hehe, du har inte höga förväntningar om mig och mina kompisar va?

Alltså, JAG skulle kunna leva med tarmvred i ett år om jag fick ett par miljoner för det. Vadå?

Response to Swedish People Club 2006-02-03 09:42:44

At 2/3/06 09:32 AM, Frostbreath wrote:

:Och man hänger inte där hela tiden bara för att hjälpa folk, i så fall skulle man behöva vänta i timmar. Man bara tittar in lite då och då.

Hmm okej. Fast det är ju också det, jag brukar ju snacka med folk i
Top 10,000 + Exp / B-P / Post List och de i top 51+ tråden.

Alltså, JAG skulle kunna leva med tarmvred i ett år om jag fick ett par miljoner för det. Vadå?

Haha, du är lustig du.

Response to Swedish People Club 2006-02-03 09:53:27

At 2/3/06 09:42 AM, Andersson wrote: Hmm okej. Fast det är ju också det, jag brukar ju snacka med folk i
Top 10,000 + Exp / B-P / Post List och de i top 51+ tråden.

10k tråden skulle säkert vara roligare att skriva i om man var med på listan själv. Och appropå 51+ listan, jag fick mer poäng än dig förra veckan. ogm.

Haha, du är lustig du.

Det bara måste vara en bra sak.

Response to Swedish People Club 2006-02-03 10:29:37

Hallå igen... ledsen att jag varit borta i ett par dagar, haft lite problem (don't wanna talk)

Hursomhaver är jag nu tillbaka för ett tag :D (om nu någon bryr sig)

Response to Swedish People Club 2006-02-03 11:45:10

At 2/3/06 09:53 AM, Frostbreath wrote: 10k tråden skulle säkert vara roligare att skriva i om man var med på listan själv. Och appropå 51+ listan, jag fick mer poäng än dig förra veckan. ogm.

Ehm, du har ännu inte märkt att jag varit borta typ... sex dagar? XD

Men jag postar som sagt för att prata med de andra som skriver där, inte för att jag är med på deras lista/listor.

Det bara måste vara en bra sak.

Hmmm. Nej. =)

At 2/3/06 10:29 AM, mathias_carlson wrote: Hursomhaver är jag nu tillbaka för ett tag :D (om nu någon bryr sig)

Hmmm. Nej. =)

Response to Swedish People Club 2006-02-04 04:55:13

Tjenare.
Har inte kollat NGs forum på ett tag, och så upptäckte jag att det fanns en klubb för svenskar :)
Trevligt.

Response to Swedish People Club 2006-02-04 05:00:55

At 2/4/06 04:55 AM, Erpherman wrote: Tjenare.
Har inte kollat NGs forum på ett tag, och så upptäckte jag att det fanns en klubb för svenskar :)
Trevligt.

Haha, jävlar det var oväntat.

Välkommen! =)

Response to Swedish People Club 2006-02-04 05:09:52

At 2/3/06 11:45 AM, Andersson wrote: Ehm, du har ännu inte märkt att jag varit borta typ... sex dagar? XD

Nej. Jag menar, jag har inte varit så pigg på att titta in här på sistone, eller i forumet överhuvudtaget, så kanske därför.

Men jag postar som sagt för att prata med de andra som skriver där, inte för att jag är med på deras lista/listor.

Fast du gillar nog listan ändå. Men jo, gfox och de andra är väldigt trevliga, så jag kan förstå det :)

Hmmm. Nej. =)

Nä, dra arslet i gruset >:(

Hmmm. Nej. =)

Wow, deja vú.

Men hallå! Dig ska man minsann uppmärksamma ifall du tar en halv veckas paus, men inte han? Nänä.

At 2/4/06 04:55 AM, Erpherman wrote: Tjenare.

Åh. Wow. Vi har inte haft en ny medlem på flera månader snart (tror jag), och så bara droppar du in. Hoppas din vistelse blir långvarig, och att du inte hamnar i den större skaran inaktiva :)

Välkommen!

Var i Sverige bor du då?

Response to Swedish People Club 2006-02-04 05:37:03

At 2/4/06 05:09 AM, Frostbreath wrote: Nej. Jag menar, jag har inte varit så pigg på att titta in här på sistone, eller i forumet överhuvudtaget, så kanske därför.

Hmmm. Ah, ok...

Fast du gillar nog listan ändå.

Jorå, jag störs ju knappast av den. =P

Men hallå! Dig ska man minsann uppmärksamma ifall du tar en halv veckas paus, men inte han? Nänä.

Hehe. =)

Response to Swedish People Club 2006-02-05 06:02:33

At 2/3/06 10:29 AM, mathias_carlson wrote: Hursomhaver är jag nu tillbaka för ett tag :D (om nu någon bryr sig)
Hmmm. Nej. =)

..I..

Vad tror ni om oroligheterna från karikatyrbilderna då? Sveriges ambassad blev ju inblandad nu också... men det var ju pga. att den låg i princip samma lokaler -.-"

Response to Swedish People Club 2006-02-05 08:53:56

At 2/5/06 06:02 AM, mathias_carlson wrote: Vad tror ni om oroligheterna från karikatyrbilderna då? Sveriges ambassad blev ju inblandad nu också... men det var ju pga. att den låg i princip samma lokaler -.-"

Jävla skitsnack tycker jag det är. Personligen anser jag att arabvärlden gör bort sig totalt. De överdriver så jäkla mycket, oerhört pinsamt för dem. Jag har oftast varit av åsikten att man bör ha förståelse för deras kultur och respektera den, men det här är bara löjligt.

Ilska? Självklart.

Bojkott? Upp till var och en.

Terrorism? Gå och dö.

Response to Swedish People Club 2006-02-06 04:29:46

Danskarna är väldigt rasistiska och vet att man inte får avbilda Muhammed.

Men, men. Jag bryr mig inte direkt. Arabvärlden har mycket annorlunda värderingar än västvärlden. Det är klart jag inte är förvånad att meningsskiljaktigheterna framgår då man överskrider varandras religioner.

Response to Swedish People Club 2006-02-06 04:55:30

At 2/5/06 08:53 AM, Asvegren wrote: Jag har oftast varit av åsikten att man bör ha förståelse för deras kultur och respektera den, men det här är bara löjligt.

Vad jag undrar, är om de respekterar våran kultur också.Inte för att det skulle ha någon betydelse, men jag har alltid undrat det.

At 2/6/06 04:29 AM, Andersson wrote: Danskarna är väldigt rasistiska och vet att man inte får avbilda Muhammed.

Såvitt jag vet, så stod det ingenstans att personen på bilden var muhammed, utan att det bara var en man i turban. Sen vad det stod i texten har jag ingen aning om, men det måste antagligen vara något upprörande. Kan ses som hets mot folkgrupp, men jag vete sjutton hur danskarna tänker.

Response to Swedish People Club 2006-02-06 04:59:55

At 2/6/06 04:55 AM, Frostbreath wrote: Såvitt jag vet, så stod det ingenstans att personen på bilden var muhammed, utan att det bara var en man i turban. Sen vad det stod i texten har jag ingen aning om, men det måste antagligen vara något upprörande. Kan ses som hets mot folkgrupp, men jag vete sjutton hur danskarna tänker.

Jo, grejen var ju den att målare bads avbilda Muhammed, och att han skulle avbildas som en gammal gubbe.

Det är "förbjudet" att avbilda Muhammed till att börja med. Sen så avbildar dem han även som en svag man.

I kristendommen får man ju avbilda Jesus, och han har alltid avbildats som en hövisk man.

Response to Swedish People Club 2006-02-06 12:20:31

At 2/6/06 04:29 AM, Andersson wrote: Danskarna är väldigt rasistiska och vet att man inte får avbilda Muhammed.

De vet att man inte får avbilda Muhammed, ja, om man bor i ett arabiskt land. I Danmark får man lov att göra det, så enkelt är det.

Den terrorism vanliga människor nu utsätter de nordiska ambassaderna för är fullkomligt ur proportion till vad danskarna gjorde. Det faktum att attacken i Syrien var sanktionerad av den lokala regeringen är mer än oroväckande.

Förresten, araberna har ju smutskastat judarna på alla möjliga sätt och vis i deras medier i åratal. Varför har de rätten att vara så känsliga så fort de blir utsatta själva?

Response to Swedish People Club 2006-02-06 12:21:55

At 2/6/06 12:20 PM, Asvegren wrote:
De vet att man inte får avbilda Muhammed, ja, om man bor i ett arabiskt land. I Danmark får man lov att göra det, så enkelt är det.

Den terrorism vanliga människor nu utsätter de nordiska ambassaderna för är fullkomligt ur proportion till vad danskarna gjorde. Det faktum att attacken i Syrien var sanktionerad av den lokala regeringen är mer än oroväckande.

Förresten, araberna har ju smutskastat judarna på alla möjliga sätt och vis i deras medier i åratal. Varför har de rätten att vara så känsliga så fort de blir utsatta själva?

Öhm, har ingen aning om vad som hände där :/ Om denna posten blir normal så är det pga att jag nu använder IE istället för Firefox. Annars vet jag inte vad som är fel, som sagt.

Response to Swedish People Club 2006-02-07 18:09:59

At 2/6/06 12:20 PM, Asvegren wrote: Varför har de rätten att vara så känsliga så fort de blir utsatta själva?

Nå, de har ingen rätt att vara känsligare än någon annan, inte heller nekar jag att jag håller med om det du skrev.

För min del så kan de bomba bort skiten från jorden.

At 2/6/06 12:21 PM, Asvegren wrote: Öhm, har ingen aning om vad som hände där :/ Om denna posten blir normal så är det pga att jag nu använder IE istället för Firefox. Annars vet jag inte vad som är fel, som sagt.

Det är möjligt att FireFox var felet. Det har några buggar har jag märkt (Trotts det är FireFox bättre i min åsikt).

Jag har sett det där hände -TheDoctor- i "Writer's Guild".

Response to Swedish People Club 2006-02-08 16:29:24

För de som vill veta så har min kompis skaffat ett konto... om några dagar kan ni söka efter AeroZ på audio och det är ruggigt bra låtar :D

Fråga Frostbreath vad han tyckte om den första låten (den som jag lade upp åt honom)

Response to Swedish People Club 2006-02-08 16:31:54

At 2/8/06 04:29 PM, mathias_carlson wrote: För de som vill veta så har min kompis skaffat ett konto... om några dagar kan ni söka efter AeroZ på audio och det är ruggigt bra låtar :D

Hehe, coolt. Får säga åt honom att posta här då också. =)

Fråga Frostbreath vad han tyckte om den första låten (den som jag lade upp åt honom)

*Frågar Frostbreath*

Response to Swedish People Club 2006-02-12 12:57:22

Frostbreath: Jag gillade mer när listan hade statistik. Inte för att det kommer leda till något annat än att jag till slut kommer ligga sist (jag recenserar inte, DonDoli blammar med vårt IP, alla mina poäng kommer från min exp och mina få posts), men den var roligare än den tunna vi har nu.

Givetvis behöver du inte göra listan så fläskig om det stör dig eller tar upp för mycket tid, men jag hade iaf uppskattat den förra versionen mer än den nuvarande =)

Response to Swedish People Club 2006-02-12 12:59:32

At 2/12/06 12:57 PM, Asvegren wrote: åäö

Hata Firefox, much? Någon som vet hur man fixar?

Response to Swedish People Club 2006-02-13 07:22:52

Blir inte så för mig med Firefox.

Response to Swedish People Club 2006-02-13 07:26:45

En grej till, såg hur medlemmslistan såg ut innan. Med statestik.
Ta gärna tillbaka det. :)

Response to Swedish People Club 2006-02-13 10:13:34

At 2/13/06 07:26 AM, Erpherman wrote: En grej till, såg hur medlemmslistan såg ut innan. Med statestik.

Haha, här tror jag att du skriver "hur såg medlemslistan ut innan?" och skaffar en länk. Aja. =P

Förresten, var bodde du nu igen?

Response to Swedish People Club 2006-02-13 10:49:20

At 2/8/06 04:31 PM, Andersson wrote: *Frågar Frostbreath*

Den var riktigt bra. Jag har lyssnat på den... 26 gånger. Rock on!

At 2/12/06 12:57 PM, Asvegren wrote: Frostbreath: Jag gillade mer när listan hade statistik. Inte för att det kommer leda till något annat än att jag till slut kommer ligga sist (jag recenserar inte, DonDoli blammar med vårt IP, alla mina poäng kommer från min exp och mina få posts), men den var roligare än den tunna vi har nu.

Faktum är att jag inte tog bort den för att den störde mig på något vis, utan att jag inte var säker på om den var uppskattad eller inte. det enda tråkiga med listen tycker jag är all de som varken skriver, recenserar eller ens röstar på filmer, så nät man till slut kom till dom, så had de kanske fått ihop 100 poäng i bästa fall. Du med dina höga erfarenhetspoäng är defenitivt roligare att uppdatera än, säg, CokeLock :)

Givetvis behöver du inte göra listan så fläskig om det stör dig eller tar upp för mycket tid, men jag hade iaf uppskattat den förra versionen mer än den nuvarande =)

Jag kan ju alltid låta Oliver lägga till en ''finishing touch'' på den, som vi gjorde förut. Fast han skriver ju inte överhuvudtaget numera :/ Och appropå listan, jag har egentilgen bara lagt till de som JAG tyckte borde vara där, utan att höra med er. Men ni kan ju alltid klaga om jag gör fel ;) Jag hade liksom tänkt fortsätta i den stilen.

At 2/12/06 12:59 PM, Asvegren wrote: Hata Firefox, much? Någon som vet hur man fixar?

Jag är inte helt säker, men du skulle kunna göra så här: Verktyg>Inställningar>Allmänt>Språk, sedan sätter du västeuropeisk som standardteckenkod. Men jag har inga garantier.

At 2/13/06 07:26 AM, Erpherman wrote: En grej till, såg hur medlemmslistan såg ut innan. Med statestik.

Bara för att du är så insmord med poäng :)
Okej då. Mycket talar för att det blir en sådan lista den första Mars.

OMG level up